Costa de creure que el papa digui aquestes coses. Implica un desconeixement tan absolut de les relacions entre totes dues confessions que només es pot atribuir a ignorància. Al fet que és un “estranger”, un nord-americà reciclat al Perú. Sembla gairebé un marcià.
Hauria de saber que ell viu a un conjunt emmurallat que es va fer per defensar Sant Pere dels musulmans: la mura lleonina, del seu antecessor Lleó IV al segle IX i la mura vaticana dels Pius IV i V al XVI.
També hauria de saber que el diàleg entre el cristianisme i l'islam és impossible per raons dogmàtiques. La finalitat de l'islam és imposar-se a tot el planeta, acabar amb les societats yahili, és a dir, impures, corruptes, o sigui, per exemple, la cristiana. I islam només n'hi ha un. Això de l'islam radical i el moderat és un conte de les mil i una nits per posar-nos al dia.
Fa mil quatre-cents anys que els musulmans guerregen contra els cristians; tots els de l'hègira. Dedicats a la jihad, que pot ser de guerra directa (totes les conquestes territorials fins ara, que són immenses); o pot ser indirecta, esglaonada, amb una primera part pacífica i una segona que depèn d'Al·là.
Tot això és evident. SS hauria de llegir el llibre del principal intel·lectual (i màrtir) musulmà, Sayyid Qutb, Milestones. Aquí s'explica clarament que l'islam vol posar fi al cristianisme. Si cal dialogar, es dialoga. Però la finalitat, oh vicari de Crist a la terra, és deixar-te sense feina.
L'estratègia de Jihad pacífica està molt avançada, amb fruits insòlits. El rei d'Anglaterra passa el dia predicant l'islam, com un convers i amb ànim prewestfalià. L'islam inspira avui l'altar i el tron, els dos poders tradicionals a Europa que, segons Novalis, era sinònim de la Cristiandat.
I què cal dir dels alcaldes musulmans de Londres i Nova York, les dues ciutats anglosaxones més importants? Nova York, vint-i-cinc anys després de l'atemptat de les Torres Bessones, amb què el terrorisme va declarar inaugurat el mil·lenni.
I no es parli de la proliferació de mesquites a tot Europa occidental, financiades amb petrodòlars i dedicades a adoctrinar els guerrers del Jihad. La Xaria avança al sistema judicial d'alguns països europeus i les ciutats es divideixen en taifes religioses. Quan la ministra de l'Interior britànica, Shabana Mahmud diu que posa l'Alcorà al centre del que fa. Qui recorda la Jihad?
